Накази школи по НУШ
РАКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ
ТОМАШПІЛЬСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
31.08.2018 с.Ракова № 100
Про затвердження плану заходів
на 2018 - 2022 роки із запровадження
Концепції реалізації державної політики
у сфері реформування загальної середньої
освіти «Нова українська школа»
На виконання Закону України «Про освіту», розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2017 року № 903-р «Про затвердження плану заходів на 2017 - 2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», на виконання рішення педагогічної ради від 31.08.2018 року протокол №10 та з метою реалізації державної політики в галузі освіти
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити план заходів на 2018 - 2022 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», що додається.
2.Заступнику директора з навчально-виховної роботи Колісник Л.В.:
2.1.Здійснювати інформаційно-методичний супровід запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»;
2.2. Забезпечити виконання Плану заходів відповідно до термінів.
2.3. Звітувати на нарадах при директорові про стан виконання Плану заходів. Щороку.
2.4. Інформацію про виконання запланованих заходів висвітлювати на сайті школи. постійно
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор школи О.В.Потуторовська
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ РаківськоїЗОШ
І-ІІ ступенів
31.08.2018 № 100
П Л А Н
заходів на 2018 – 2022 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної освіти «Нова українська школа»
1. Провести інструктивно-методичні наради по ознайомленню з Державними стандартом початкової освіти.
ЗДНВР
Вереснь 2018 р.
2. Провести засідання методичної комісії вчителів початкових класів по ознайомленню з новими навчальними планами початкової освіти.
Керівник м/к
Вересень
3. Відрядження вчителів, які будуть працювати у 1 класах на тренінгові навчання.
Протягом навчального року
4. Надавати методичну допомогу вчителям 1-х класів при дистанційному проходженні курсової перепідготовки.
ЗДНВР
Протягом року
5. Здійснити навчально-методичне забезпечення вчителів 1-х класів.
Адміністрація школи
Протягом року
6. Надати допомогу у створенні нового освітнього середовища.
Адміністрація школи
Червень 2019 р.
7. Створити умови у школі для навчання дітей з особливими потребами.
Адміністрація
2018-2022р.
8.Облаштувати класи необхідними меблями, дидактичним матеріалом, необхідним для впровадження компетентнісного навчання.
Адміністрація школи
Протягом року
9. Забезпечити прозорий розподіл публічних коштів шляхом обов’язкового оприлюднення.
Адміністрація школи
Постійно
10. Провести заходи по вивченню професійних стандартів педагогічної діяльності вчителя початкової школи.
Адміністрація,
2018-2022 роки
11. Провести моніторингове дослідження стану сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи.
Адміністрація школи,
2018-2020р.
12. Проводити засідання педагогічної ради по впровадженню нових форм та методів роботи в умовах розвитку Концепції Нової української школи.
Адміністрація школи
Щороку
13. Розробити план заходів з реалізації основних положень Концепції «Нова українська школа» на 2018-20109 навчальний рік у Раківській ЗОШ І-ІІ ступенів.
Адміністрація до 03.09.2018 року
РАКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ
ТОМАШПІЛЬСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
31.08.2018 с.Ракова № 101
Про затвердження плану заходів
з реалізації основних положень
Концепції «Нова українська школа»
у 20108-2019 навчальному році
у Раківській ЗОШ І-ІІ ступенів
Відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», плану роботи відділу освіти на 2018-2019 навчальний рік та з метою забезпечення практичної реалізації основних положень Концепції «Нова українська школа», на виконання постанови КМУ від 21.02.2018 №87 «Про Державний стандарт початкової освіти», рішення педагогічної ради від 31.08.2018 року протокол №10 та з метою створення умов для впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти з 2018-2019 навчального року.
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити план заходів з реалізації завдань Концепції “Нова українська школа” у Раківській ЗОШ І-ІІ ступенів (додаток 1).
2. Адміністрації школи забезпечити реалізацію плану.
3. Заступникам директора з навчально-виховної роботи КолісникЛ.В.:
3.1. забезпечити координацію дій щодо виконання плану;
3.2. надавати методичну та організаційну допомогу з питань виконання плану.
Протягом 2018/2019 н. р.
4. Розмісти план заходів на сайті школи (Стаднік І.В.).
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Колісник Л.В.
Директор школи О.В.Потуторовська
Л.В.Колісник
І.В.Стаднік
Додаток 1
План заходів з практичної реалізації положень Концепції «Нова українська школа» на 2018-2019 навчальний рік
№п/п |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальні |
1 |
Розглянути на засіданні педагогічної ради питання щодо готовності закладу до впровадження Державних стандартів початкової загальної освіт з 2018-2019 навчального року |
Серпень 2018 |
Заступник директора з НВР |
2 |
Включити до списків слухачів курсів вчителів початкових класів, які будуть працювати у першому класі в 2019-20120 навчальному році |
Вересень 2018 |
Заступник директора з НВР |
3 |
Оновити зміст діяльності шкільної бібліотеки шляхом впровадженняі ІКТ. |
До кінця навчального року |
Бібліотекар |
4 |
Створити сучасне освітнє середовище в закладі освіти. |
До кінця навчального року |
Адміністрація школи |
5 |
Вивчити питання формування сучасного освітнього простору шляхом впровадження сучасних інформаційних технологій у освітній процес. |
До кінця навчального року |
Адміністрація школи голова ШПМК |
6 |
Впроваджувати різноманітні форм навчання батьків учнів із метою формування в них спеціальних знань про розвиток дитини та дотримання принципів педагогіки партнерства. |
ІІ семестр навчального року |
Педагогічні працівники |
7 |
Розглянути питання щодо реалізації Концепції «Нова українська школа» на спільному засідання Ради школи та батьківського комітету. |
Лютий 2019 року |
Адміністрація школи |
8 |
Забезпечити проведення спільних заходів школи і ДНЗ з реалізації наступності в пріоритетних напрямках впровадження оновленого Базового компонента дошкільної освіти, програми «Дитина», Державного стандарту початкової загальної освіти. |
ІІ семестр навчального року |
Адміністрація школи |
9 |
Передбачити впровадження інклюзивних форм навчання для дітей із особливими освітніми потребами. |
До кінця навчального року |
Адміністрація школи |
10 |
Здійснювати висвітлення питань щодо впровадження Концепції «Нова українська школа» на офіційному сайті навчального закладу. |
Постійно |
Відповідальний за функціонування сайту школи. |
РАКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ
ТОМАШПІЛЬСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
29.12.2018 с. Ракова № 211
«Про підсумки реалізації основних
положень Концепції «Нова
українська школа»
Відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції Нової української школи, затвердженої Кабінетом Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988 – р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року», розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2017 року № 903 – р «Про затвердження плану заходів на 2017 – 2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», наказу Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2018 року № 283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи», доручення голови Вінницької обласної державної адміністрації від 25.07.2018 року № 01.01-13/4524 «Щодо стану підготовки загальноосвітніх навчальних закладів області до навчального 2018-2019 року», на виконання наказів Департаменту освіти і науки Вінницької облдержадміністрації від 22 грудня 2018 року № 621 «Про підсумки моніторингу реалізації основних положень Нової української школи», відділу освіти Томашпільської селищної ради «Про здійснення моніторингу стану реалізації основних положень Нової української школи» від 02січня 2019 року №1, наказів по школі «Про затвердження Плану заходів на 2018-2019 н.р. із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» від 31.08.2018 року № 100, «Про затвердження плану заходів з реалізації основних положень Концепції «Нова українська школа» у 2018-2019 н.р. у Раківській ЗОШ –ІІ ступенів» від 31.08.2018 року №101 та з метою забезпечення практичної реалізації основних положень Концепції «Нова українська школа» адміністрацією школи протягом вересня-грудня 2018 року проводилося вивчення даного питання.
Вивчення проводилось протягом вересня-грудня 2018 року, яке здійснювалося за такими напрямками:
· співбесіда з класним керівником 1 класу;
· створення нового освітнього простору;
· дотримання вимог Державного стандарту початкової освіти;
· внутрішні документи
· ведення ділової документації;
· висвітлення в класі освітньої діяльності першокласників;
· проведення ранкових зустрічей
З метою реалізації основних положень Концепції «Нова українська школа» в навчальному закладі розроблено та затверджено заходи щодо модернізації роботи початкової школи:
· пройдено курси підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, заступника директора з навчально-виховної роботи, директора школи для роботи в умовах Нової української школи протягом 2018 року;
· учителі початкових класів та адміністрація школи пройшли дистанційний курс навчання на платформі EDERA;
· дане питання розглядалося на засіданнях педагогічної ради (протокол № 5 від 11.05.2018 року «Нова українська школа – ключова реформа МОН України»; протокол № 6 від 16.05.2018 року «Про вибір і замовлення підручників для 1 класу на 2018-2019 н.р.»; протокол № 8 від 01.06.2018 року «Про зарахування учнів до 1 класу»; протокол №10 від 31.08.2018 року «Про затвердження річного плану роботи школи та Освітньої програми на 2018-2019 н.р.», «Про організацію виконання вимог Державного стандарту початкової освіти»; протокол № 13 від 30.11.2018 року «Про емоційну нестійкість дитини. Психологічний супровід адаптації до нових умов навчання учнів 1 класу у І семестрі поточного року»);
· питання впровадження основних положень Концепції НУШ обговорювалося на нарадах при директорі (протокол № 13 від 13.09.2018 року «Про організацію освітньої діяльності в 1 класі у 2018-2019 н.р.», протокол № 17 від 29.12.2018 року « Про виконання Плану заходів з реалізації основних положень Концепції «Нова українська школа» у І семестрі 2018-2019 н.р.»);
· детально вивчено, проаналізовано та прийнято ряд рішень щодо організації освітньої діяльності в 1класі НУШ на засіданні предметно-методичної комісії вчителів початкових класів (протокол №4 від 29.08.2018року «Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в ЗЗСО навчальних предметів та організації освітнього процесу в 2018-2019 н.р.», протокол №5 від 04.09.2018 року «Про запис у класному журналі 1 класу інтегрованого курсу «Я досліджую світ», протокол №6 від 29.10.2018 року «Щоденні 5. Читання для себе», «Взаємовідвідування уроків у 1 класі та занять підготовчої групи ЗДО»)
· сплановано роботу предметно-методичної комісії вчителів початкових класів на ІІ семестр 2018-2019 н.р., де до плану роботу включено наступні питання:
- січень 2019 року - «Ранкові зустрічі у 1 класі», «Педагогіка партнерства», «Умови реалізації принципу наступності між дошкільною та початковою ланками освіти, щодо підготовки 5-річих дітей до школи»;
- квітень 2019 року – «Щоденні 3 на уроках математики», «Результативність відвідування уроків у 1 класі та занять підготовчої групи ЗДО»;
· проведено класні батьківські збори в 1 класі (протокол №1 від 20.09.2018 року), на яких було розглянуто питання залучення батьків до освітнього процесу НУШ; адаптаційного періоду для учнів 1 класу Нової української школи;
· проведено збори з батьками майбутніх першокласників (протокол № 3 від 16.01.2019 року) на яких розкрито особливості освітнього процесу Нової української школи;
· видано ряд наказів по школі:
- наказ № 100 від 31.08.2018 року «Про затвердження Плану заходів на 2018-2022 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»;
- наказ № 101 від 31.08.2018 року «Про затвердження Плану заходів з реалізації основних положень Концепції «Нова українська школа» у 2018-2019 н.р. у Раківській ЗОШ І-ІІ ступенів»;
- наказ №188 від 20.12.2018 року «Про особливості адаптації до навчального процесу учнів 1 класу».
Для створення належного освітнього простору було залучено кошти державного, місцевого, а також батьківського бюджетів. За кошти освітньої субвенції та місцевого бюджетів придбано меблі, техніку, дидактичний матеріал. За спонсорські кошти батьків (12 200,00 грн) повністю змінено дизайн коридору ІІ поверху: облаштовано осередок відпочинку для учнів початкової школи.
Відповідно до наказу МОН України від 13.02.2018 рок № 137 «Про затвердження Примірного переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів початкової школи» класна кімната 1 класу укомплектована шкільними меблями: наявні одномісні антисколіозні парти, стільці, м’які меблі для відпочинку учнів, відкриті шафи для зберігання дидактичного матеріалу, шафи для зберігання особистих речей учнів.
На виконання наказу МОН України від 23.03.2018 року №283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи», наказів по школі № 100 від 31.08.2018 року «Про затвердження Плану заходів на 2018-2022 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», № 101 від 31.08.2018 року «Про затвердження Плану заходів з реалізації основних положень Концепції «Нова українська школа» у 2018-2019 н.р. у Раківській ЗОШ І-ІІ ступенів» у 1 класі створено 8 осередків:
· осередок навчально-пізнавальної діяльності з відповідними меблями;
· змінні тематичні осередки, в яких розміщуються дошки, стенди, фліпчарт;
· осередок для гри, оснащений настільними іграми, інвентарем для рухливих ігор, LEGO;
· осередок творчої діяльності з поличками для зберігання приладдя та стендом для змінної виставки дитячих робіт;
· куточок живої природи;
· осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри , стільцями, пуфами;
· дитяча класна бібліотечка;
· осередок вчителя,оснащений столом, стільцем, ноутбуком, фабрикою друку, телевізором.
Освітній простір в 1 класі організовано таким чином, що учитель може спостерігати за діяльністю дітей в усіх осередках. Дизайн кабінету спрямований на розвиток дитини та мотивацію до навчання. Учні володіють інформацією про тему тижня, знають призначення осередків, вільно спілкуються, працюють в групах, парах. Для організації освітньої діяльності вчителька проводить ранкові зустрічі, використовує LEGO 6 цеглинок, учні забезпечені підручниками та зошитами.
Відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних дисциплін у 2018-2019 н.р., згідно рішення педагогічної ради освітній процес в 1 класі здійснюється за типовою освітньою програмою під керівництвом Р.Шияна. Вчителька забезпечена календарно-тематичним плануванням, модельними програмами, методичним посібником «Порадник для вчителя».
Аналіз ведення шкільної документації показав, що записи в класному журналі 1 класу ведуться відповідно до Інструкції щодо заповнення класного журналу для учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом МОН України від 08.04.2015 року № 412 та з урахуванням методичних рекомендацій щодо заповнення класного журналу для учнів 1-4 класів загальноосвітніх закладів ( лист МОН України від 21.09.2015 року № 2/2-14-1904-15 та від 22.05.2018 року № 1/9-332); наказу МОН України від 07.12.2018 року № 1362 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів 1 класу Нової української школи».
На виконання наказу МОН № 924 від 20.08.2018 року «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу Нової української школи» станом на жовтень місяць 2018 року наявні свідоцтва досягнень учнів, в яких зафіксовано проміжний звіт.
Належним чином оформлено особові справи учнів 1 класу.
Проте існує ряд недоліків:
1. Матеріально-технічна база відповідно Примірного переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів початкової школи є недостатньою: потребує заміни класна дошка.
2. Для повної реаклізіції освітніх завдань навчального предмета «Я досліджую світ» ( проведення дослідів) необхідно придбати збільшувальні прилади.
Виходячи з вищезазначеного,
НАКАЗУЮ:
1. Роботу з реалізації основних положень Концепції «Нова українська школа» вважати задовільною.
2. Адміністрації школи:
2.1. Продовжити роботу по забезпеченню освітнього процесу в 1 класі необхідним обладнанням відповідно до примірного переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів початкової школи. Протягом навчального року
3. Класному керівнику 1 класу Слободянюк С.А.:
3.1. Дотримуватися вимог Державного стандарту початкової освіти, вивчення навчальних дисциплін в 1 класі НУШ здійснювати відповідно до типової освітньої програми під керівництвом Р.Шияна. (постійно)
3.2. Дотримуватися методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору (наказ Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2018 року № 283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи»).
(постійно)
3.3. При веденні шкільної документації керуватися Інструкцією щодо заповнення класного журналу для учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом МОН України від 08.04.2015 року № 412, методичними рекомендаціями щодо заповнення класного журналу для учнів 1-4 класів загальноосвітніх закладів ( лист МОН України від 21.09.2015 року № 2/2-14-1904-15 та від 22.05.2018 року № 1/9-332), наказом МОН №1362 від 07.12.18 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів першого класу Нової української школи». (постійно)
3.4. Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснювати відповідно до наказу МОН № 924 від 20.08.2018 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу Нової української школи» та листа МОН від 18.05.2018 №2.2-1256 та від 21.05.2018 №2.2 – 1255 «Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів». (постійно)
4. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Колісник Л.В. надавати методичну допомогу у організації освітньої діяльності в 1 класі НУШ. Постійно
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Колісник Л.В.
Директор школи О.В.Потуторовська
Л.В.Колісник
С.А.Слободянюк
РАКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ
ТОМАШПІЛЬСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
20.12.2018 с. Ракова № 188
Про особливості адаптації до
освітнього процесу учнів 1 класу
Однією з актуальних проблем сучасної освіти є створення умов для розвитку інтелектуального творчого потенціалу кожної дитини. Для вирішення цієї проблеми необхідно створити відповідні умови для здійснення освітнього процесу, результатом якого стало б засвоєння учнями змісту освіти на рівні творчого застосування знань та умінь, набуття учнями навичок самостійного вирішення проблемних ситуацій, розвитку та реалізації власного творчого потенціалу.
Вступ до школи і молодший шкільний вік є важливими етапами життєвого шляху дитини, оскільки школа — це не лише навчальний процес, а й важлива частина життя зростаючої особистості. Педагогам, які працюють із першокласниками, важливо мати уявлення не лише про навички, з якими діти прийшли до школи, а й про їхні очікування, бажання, наміри, переваги, уявлення про самих себе та своє місце серед інших.
З 1 вересня 2018 року в усіх школах країни стартувала реформа «Нова українська школа». НУШ – це нові стандарти та зміст освіти, наскрізний процес виховання, інтегрований підхід, новий освітній простір. Відповідно до наказу МОН України від 20.08.2018 року №923 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо адаптаційного періоду для учнів першого класу у Новій українській школі» у початковий період навчання дитини у першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду. Створення сприятливого середовища для адаптації дитини до систематичного навчання забезпечуватиме їй подальший розвиток, успішне навчання і виховання.
Початок навчання дитини в 1-му класі — це складний і відповідальний етап. Адже дуже багато змін відбувається в цей період. Це не тільки нові умови життя та діяльності, а й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню, шкільним справам і турботам. Звикання до школи – тривалий індивідуальний процес. Період адаптації дитини до школи може тривати від 2-3 тижнів до півроку, це залежить від багатьох чинників: індивідуальні особливості дитини, характер відносин з оточуючими, ступінь підготовленості дитини до шкільного життя. Важливим чинником є ї підтримка дорослих – мами, тата, бабусь і дідусів.
Перші тижні у 1 класі – важливий період для створення в класній спільноті атмосфери довіри, прийняття, взаємозацікавленості, бажання слухати один одного, висловлюватися. На цьому етапі закладаються основи для усної взаємодії учителя з учнями та учнів між собою. Саме тому багато уваги в перший місяць потрібно приділити знайомству, коротким розповідям про власні захоплення, улюблені ігри. Навчання у 1 класі відбувається за модельною навчальною програмою. Саме тому у вересні навчання присвячене таким темам:
«Я – школяр», «Мій/наш клас», «Мої друзі», «Моє довкілля».
Досвід роботи показує, що адаптація дитини до школи відбувається не одразу. Це досить тривалий процес, який пов'язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5—7 тижнів поступово підвищуються та стають більш стійкими показники працездатності у дитини, спадає напруга та тривожність.
Щорічними дослідженнями доведено, що з початком навчального року відбувається адаптація організму учнів до навчального процесу, тривалість і перебіг якої залежить як від факторів навчального середовища (режиму, змісту, методів і засобів навчання, обсягу навчального навантаження), так і від стану здоров'я та працездатності. Взагалі ж адаптація до школи розглядається як безперервний процес, що відбувається протягом усього часу перебування учнів у навчальному закладі.
Робота вчителя розпочинається ще на етапі запису дитини до першого класу під час діагностичної бесіди з майбутнім учнем, коли виявляється рівень та особливості підготовленості дитини до шкільного життя.
Отже, спостерігаючи за першокласниками, можна говорити про те, що діти, які відвідували дошкільний навчальний заклад (6 учнів), значно швидше і без проблем адаптуються до умов навчання в школі.
У розкладі для першокласників вводиться розвантажувальний день — четвер.
У навчанні учнів велику увагу вчитель приділяє грі як основному виду дитячої діяльності. Ігрова діяльність є цінним засобом виховання розумової активності учнів, активізує психічні процеси, викликає живу зацікавленість у процесах пізнання. Під час проведення дидактичних ігор діти з бажанням долають значні труднощі у навчанні, розвивають свої здібності та уміння.
Перші дні навчання для першокласників- це справжній стрес, який потребує великої напруги. Перебудова психічних процесів, зміна мислення, середовища, новий режим. Для дитячого організму - це велике навантаження. Саме у вересні першокласники найбільше хворіють, скаржаться на головний біль, втому. Поступово організм пристосовується до навантаження й успішно реагує на них.
Адаптація дитини до школи пов’язана в першу чергу з психологічною готовністю дитини до систематичного навчання.
Розрізняють три складові компоненти психологічної готовності дитини до школи:
- мотиваційна;
- нтелектуальна;
- емоційно-вольова.
Слободянюк С.А. визначала рівні адаптації учнів: високий рівень адаптації, середній і низький. В процесі дослідження отримано такі результати: у класі немає низького рівня адаптації. Учні успішно адаптувалися. Вони задаволені процесом навчання, їм подобається школа, вони не відчувають невпевненості і страху. Діти справляються з програмою, вони задоволені між особовими відносинами з однокласниками та вчителем.
Слободянюк С.А. зі своїми учнями провела діагностику на мотиваційну готовність дітей до навчання. За методикою «Школа звірів».
Проведення діагностики. Дітям пропонується здійснити уявну подорож до чарівного лісу до «Школи звірів», а тоді намалювати те, що вони побачили під час цієї подорожі. Тоді діти відмічають на малюнку себе у вигляді тваринки, вчителя. Після аналізу учнівським малюнків отримали такі висновки, що в учнів відсутні негативні асоціації, пов’язані зі школою, вказують на прийняття дитиною школи. У своїх роботах учні використали світлі, яскраві кольори, що говорить про благополучний емоційний стан дитини в школі.
Згідно з річним планом роботи школи на засідання педагогічної ради у листопаді розглядалося питання «Про особливості адаптації до навчального процесу учнів 1-го класу школи»
Отже, проведена робота класоводом першого класу, вихователем ГПД показала, що діти шестирічного віку, у переважній більшості, добре проходять період адаптації до нових умов, тобто до навчання в школі. Учні можуть проаналізувати свої вчинки і вчинки інших людей, стають відповідальнішими, розкутішими. Вони добре розпізнають свої емоційні стани, сприймають емоції інших.
Виходячи із вищезазначеного та з метою необхідності подальшої роботи з адаптації до умов шкільної системи освіти
НАКАЗУЮ:
1. Класному керівнику 1-го класу Слободянюк С.А.:
1.1.Під час проведення занять здійснювати індивідуальний підхід до учнів, у яких виникають труднощі в період адаптаційного процесу.
1.2.Удосконалювати форми та методи роботи з учнями шестирічного віку під час адаптаційного періоду та впродовж року.
1.3.Проводити індивідуальні бесіди з батьками першокласників, в яких процес адаптації до шкільних умов проходить складніше.
1.4. У січні 2019 року провести батьківські збори про підсумки адаптаційного періоду першокласників.
2. Для виявлення рівня розвитку майбутніх першокласників запрошувати практичного психолога з Томашпільської ЗОШ.
3.Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора з навчально- виховної роботи Колісник Л.В.
Директор школи О. В. Потуторовська
Л.В.Колісник
С.А.Слободянюк